Promoten

Met eenduidige, moderne marketing en communicatie brengen we de activiteiten op en rond verdedigingserfgoed (forten, vestingen, bunkers, waterlinies, Koude Oorlog, Limes, etc.) onder de aandacht van het publiek. Voortdurend haken we aan bij marketing- en promotiemogelijkheden die zich aandienen met als resultaat het optimaal benutten van marketingkansen en een maximaal mediabereik.

Liniecommunity

De Liniecommunity is de centrale ‘ontmoetingsplaats’ van alle deelnemers en het digitale promotieplatform voor alle activiteiten op en rondom forten, bunkers, vestingen en linies.

Via de Liniecommunity wordt geadverteerd op tal van toeristische websites zoals:

Ook wordt het activiteitenaanbod doorgeplaatst naar de specifieke waterlinies websites, zoals de Unesco Werelderfgoed Hollandse Waterlinies , Oude Hollandse Waterlinie, Atlantikwall, Neder-Germaanse Limes en  Koude Oorlog. Het mediabereik via deze en andere sociale media is meer dan 10 miljoen mensen per jaar.

Social Media

Forten Nederland weet via de verschillende social media kanalen een groot publiek te bereiken.

Forten Nederland promoot alle evenementent, diensten, routes, arrangementen en wetenswaardigheden in en van de forten, bunkers, vestingen en linies op een breed scala sociale media zoals LinkedIn, Facebook, Instagram.  Met 55.000 volgers op Facebook wordt een groot publiek bereikt.

Ook zet Forten Nederland regelmatig betaalde campagnes in om meer vind-ik-leuks te behalen of om bepaalde events van onze partners te boosten.

Forten Nederland.nl

De website forten.nl is een bibliotheek, activiteitenkalender en landkaart tegelijk. Je vindt er alle informatie over activiteiten, routes, evenementen, logeeradressen en horecagelegenheden. Alle activiteiten staan overzichtelijk gerubriceerd en op een overzichtskaart aangegeven. Zo vind je altijd een liniewerk en activiteit bij jou in de buurt.

De site is actueel en informatief, en trekt jaarlijks zo’n 500.000 bezoekers met ruim 1,1 miljoen pageviews. Daarnaast klikken onze bezoekers meer dan 100.000 keer door naar activiteiten van aangesloten deelnemers. Zo dragen we actief bij aan de traffic naar de websites van forten, vestingsteden en bunkers.

De site biedt:

  • Historische informatie
  • Actuele agenda met het complete aanbod op alle verdedigingserfgoed-locaties
  • Wandel- en fietsroutes
  • Diverse magazines en routegidsen
  • Laatste nieuws

Ook zakelijke informatie, zoals de mogelijkheden voor het huren van een bedrijfsruimtes of het organiseren van een trouwfeest, is op forten.nl te vinden. Hiervoor ontwikkelde Forten Nederland een speciale verhuursite voor groepen, waar men kan zoeken op locatie, capaciteit en faciliteiten.

Neem een kijkje op www.forten.nl en plan een bezoek aan een van de vele bijzondere locaties binnen het verdedigingserfgoed!

Joined Promotions

Om de forten, bunkers, vestingen en linies breed op de kaart te zetten, zoeken we altijd naar mogelijkheden om (doorgaans) met gesloten beurzen een samenwerking aan te gaan met andere relevante partijen die een groot bereik hebben. Zo werkt Forten Nederland o.a. samen met het Nationaal Monumentenportaal, Kidsproof en Bijzonderplekje.nl.

FORT! & Vesting Magazine

De jaarlijkse full colour glossy FORT! & Vesting is een lifestyle magazine dat via eigentijdse thema’s het waterlinie-erfgoed onder de aandacht brengt. In dit modern vormgegeven en prettig leesbare blad met een oplage van 50.000 exemplaren en verspreiding bij meer dan 500 locaties is er volop aandacht voor alles wat je op de forten, rond de bunkers en in de vestingen van de waterlinies kunt doen en beleven. Het magazine is verkrijgbaar bij onder meer VVV’s, hotels, restaurants, bibliotheken en natuurlijk op de forten en de andere publiekslocaties zelf. Bekijk de magazines hier online.

Google Adwords campagnes

Stichting Forten Nederland heeft als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) een Google Grant voor haar website forten.nl. Dit betekent dat we voor onze deelnemers ‘gratis’ (ter waarde van $10.000 per maand) kunnen adverteren via Google Adwords.

Google Ads-advertenties worden weergegeven in het zoeknetwerk van Google, naast de zoekresultaten, wanneer mensen zoeken naar relevante locaties of producten, zoals een cultureel uitje, unieke vergaderlocaties of een bijzonder restaurant. Hiermee kunnen we de naamsbekendheid vergroten en het bereik van onze aangesloten partners verbeteren.

In 2024 genereerden deze advertenties maar liefst 2.604.191 vertoningen en 61.210 klikken. De gemiddelde click-through rate (CTR) was 18%, de gemiddelde kosten per klik (CPC) waren € 1,71, en het totaal uitgegeven budget was € 104.779.

Word ook deelnemer

Word deelnemer en sluit je aan bij het brede netwerk. Voor €425 (exclusief btw) per jaar krijg je toegang tot alle diensten van Forten Nederland en word je onderdeel van de ‘Liniecommunity’.

Altijd op de hoogte?

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen in de waterlinies en schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief FortenNieuws.