Promoten
Met eenduidige, moderne marketing en communicatie brengen we de activiteiten op en rond verdedigingserfgoed (forten, vestingen, bunkers, waterlinies, Koude Oorlog, Limes, etc.) onder de aandacht van het publiek. Voortdurend haken we aan bij marketing- en promotiemogelijkheden die zich aandienen met als resultaat het optimaal benutten van marketingkansen en een maximaal mediabereik.

Liniecommunity
Via de Liniecommunity wordt geadverteerd op tal van toeristische websites zoals:
Ook wordt het activiteitenaanbod doorgeplaatst naar de specifieke waterlinies websites, zoals de Unesco Werelderfgoed Hollandse Waterlinies , Oude Hollandse Waterlinie, Atlantikwall, Neder-Germaanse Limes en Koude Oorlog. Het mediabereik via deze en andere sociale media is meer dan 10 miljoen mensen per jaar.

Social Media
Forten Nederland promoot alle evenementent, diensten, routes, arrangementen en wetenswaardigheden in en van de forten, bunkers, vestingen en linies op een breed scala sociale media zoals LinkedIn, Facebook, Instagram. Met 55.000 volgers op Facebook wordt een groot publiek bereikt.
Ook zet Forten Nederland regelmatig betaalde campagnes in om meer vind-ik-leuks te behalen of om bepaalde events van onze partners te boosten.

Forten Nederland.nl
De site is actueel en informatief, en trekt jaarlijks zo’n 500.000 bezoekers met ruim 1,1 miljoen pageviews. Daarnaast klikken onze bezoekers meer dan 100.000 keer door naar activiteiten van aangesloten deelnemers. Zo dragen we actief bij aan de traffic naar de websites van forten, vestingsteden en bunkers.
De site biedt:
- Historische informatie
- Actuele agenda met het complete aanbod op alle verdedigingserfgoed-locaties
- Wandel- en fietsroutes
- Diverse magazines en routegidsen
- Laatste nieuws
Ook zakelijke informatie, zoals de mogelijkheden voor het huren van een bedrijfsruimtes of het organiseren van een trouwfeest, is op forten.nl te vinden. Hiervoor ontwikkelde Forten Nederland een speciale verhuursite voor groepen, waar men kan zoeken op locatie, capaciteit en faciliteiten.
Neem een kijkje op www.forten.nl en plan een bezoek aan een van de vele bijzondere locaties binnen het verdedigingserfgoed!

Joined Promotions

FORT! & Vesting Magazine

Google Adwords campagnes
Google Ads-advertenties worden weergegeven in het zoeknetwerk van Google, naast de zoekresultaten, wanneer mensen zoeken naar relevante locaties of producten, zoals een cultureel uitje, unieke vergaderlocaties of een bijzonder restaurant. Hiermee kunnen we de naamsbekendheid vergroten en het bereik van onze aangesloten partners verbeteren.
In 2024 genereerden deze advertenties maar liefst 2.604.191 vertoningen en 61.210 klikken. De gemiddelde click-through rate (CTR) was 18%, de gemiddelde kosten per klik (CPC) waren € 1,71, en het totaal uitgegeven budget was € 104.779.

Altijd op de hoogte?
Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen in de waterlinies en schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief FortenNieuws.
