Online bezoek weer in de lift

In het voorjaar starten doorgaans veel forten op met hun fortactiviteiten met o.a. de Start van Forten Nederlandseizoen. Normaal levert dit veel online bezoek op aan forten.nl. Helaas zorgde de “corona-dip” voor een daling van het aantal websitebezoekers ten opzichte van vorig jaar.

In het 1e kwartaal van 2019 kende forten.nl 71.802 bezoekers, in het 1e kwartaal van 2020 waren dit er 67.627, een daling van 5,8%. Vanaf mei zien we gelukkig weer een stijgende lijn in het aantal websitebezoekers.

Door het gedwongen uitblijven van fortactiviteiten richtte Forten Nederland zich op de bundeling en promotie van het online aanbod van de verschillende fortlocaties. Op forten.nl/forten-vermaak konden bezoekers alsnog forten, kastelen en waterlinies ervaren. O.a. met een waterliniequiz, winactie met Pasen, online puzzelen, online expositie Forten Nederland van Boven en alle inventieve acties van de forten.

Op 25 mei zijn we een betaalde ‘vind-ik-leuk campagne’ gestart voor Forten Nederland & Waterlinies. Hiermee zijn we in korte tijd gestegen van 16.117 naar 19.194 likes op de pagina (kosten 3 cent per like). Ter vergelijk, het 1e kwartaal 2019 hadden we nog maar 4420 vind ik leuks. Volg jij ons al? Op naar de 20.000 likes!

Altijd op de hoogte?

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen in de waterlinies en schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief LinieNieuws.