Studenten InHolland aan de slag in Gorinchem met design thinking
Gorinchem Citymarketing zet studenten van InHolland in om te onderzoeken hoe een bezoek aan Gorinchem aantrekkelijker kan worden voor gezinnen. Directeur Raymond Smits van Waesberghe ontving woensdag 6 september 19 studenten die op uitnodiging van Gorinchem Citymarketing aan de slag gaan met design thinking.
Raymond: “Gorinchem trekt nu vooral oudere doelgroepen aan, 60-plussers zijn oververtegenwoordigd. Meestal zijn dat stellen die graag een stadswandeling maken of fietsen in de omgeving, en daarnaast genieten van de leuke winkelstraten en horeca. Slechts 13% van onze bezoekers zijn gezinnen met kinderen. We missen goed aanbod voor gezinnen met kinderen tussen 6-17 jaar. Ook voor hen moet een bezoek aan Gorinchem meer dan de moeite waard zijn.”
De 3e en 4e jaars studenten krijgen de opdracht om met behulp van Design Thinking een of meer innovatieve concepten te ontwikkelen voor de doelgroep gezinnen met kinderen van 6-17 jaar over de verhalen van Gorinchem. Dit kunnen zowel verhalen over de geschiedenis van Gorinchem zijn als verhalen die zich afspelen in Gorinchem.
Design thinking is een methode om (complexe) problemen op te lossen en innovatieve oplossingen te genereren, die uitgaat van mensen, creativiteit en samenwerking. De opdracht is onderdeel van de specialisatie Dutch Tourism Development van Tourism Management Inholland Diemen, Haarlem & Rotterdam. Op 20 december presenteren de studenten hun concepten.
Altijd op de hoogte?
Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen in de waterlinies en schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief LinieNieuws.